روايات

رواية أحببت مختلفا الفصل الرابع عشر 14 بقلم أمل السيد

رواية أحببت مختلفا الفصل الرابع عشر 14 بقلم أمل السيد

رواية أحببت مختلفا البارت الرابع عشر

رواية أحببت مختلفا الجزء الرابع عشر

رواية أحببت مختلفا
رواية أحببت مختلفا

رواية أحببت مختلفا الحلقة الرابعة عشر

حمزه: حمزه مش بيطلب السماح من احد فاهمه ولا لا وفجاه شات هدومها وفاضل بص
اصلها
ريلام’ كانت بتحاول تداري نفسها في الغطاء من عين حمزه ودموعها نازله وخايفه من عيون حمزه اللي كلها نار وانتقام لي أهنته
حمزه ضرب الاباجوره بيديه بكل عصبيه اللي وقعت انكسرت وسابها ومشي
ريلام كانت بتعيط بس من جواها فرحانه ان حمزه محاولش يجرحها او يعمل حاجه غصب عنها تاكدت ان فعلا حمزه بيحبها
عند حمزه فاضل ماشي بالعربيه مش عارف يروح فين لاقي نفسه واقف قدام شغله نزل وهبد باب العربيه جامد ودخل
حمزه عاش من شافك يا راجل
(ده كان صديق المقرب)

 

 

حمزه بصله بعينه بس سقط فورا
عن الكلام
ايمن
ما لك في ايه عملت اللي في دماغك برده
حمزه وهو يقعد على الكرسي
لا هو انا باحبها فعلا
ايمن
اكيد بتحبها الحب بيخش على القلب على طول من غير ما تحس بي لو ما لقيتوش بتزعل لما ما بيكونش قدامك
حمزه
كل دي اجابه
أيمن
ايوه بتحبها لدرجه انك عذبتها
ما تحاولش تنكر ده وهي بتحبك عايز ايه تاني اكتر من كده انت حبيت قبل كده وفشلت بس الحب الحقيقي قدامك ماتخسروش الحقوا قبل ما تندم
حمزه
قام طب انا هامشي دلوقت سلام
ايمن
ابق كلمني ماشي يا باشا
حمزه وهو ماشي خبطت في عز
عز:اسف
حمزه مشي وما ردتش عليه
عز: ماله ده
ايمن: روح اساله
عز: مش عايز اعرف
ايمن: وانت مالك انت كمان

 

 

عز: انا عايز اشتغل مش عايز اروح البيت خالص تمام
ايمن: هههه الشغل كتير قوي
عز: تمام
ايمن: واحد بيكابر والتاني مش عاوز يرجع البيت طب انا هاعمل ايه
في شقه حمزه
ريلام: اكيد انا مهمتي خلصت كده هامشي قبل ما يطردني هو مع اني حبيتك ولسه باحبك رغم خدعك بس باحبك بعد كل حاجه عملتها فيا باي يا حمزه بس هاسيبك لضميرك ومشيت وهي مش عارفه تروح فين
***★
حمزه قاعد في العربيه بيفكر هيقول ايه ويكلمها ازاي بس قرر يسيب قلبه هو اللي يتكلم مش عقله المره دي انزل من العربيه وطالع شقته شاف كل حاجه زي ما هي بس مش سامع صوت فتح الاوضه بس ملقهاش دور في كل البيت
حمزه: تكون راحت فين دي. خرج يدور عليها بس للاسف ما لهاش اثر في اي حته حمزه غمض عينيه” غبي ضيعتها من يدك” كان بيكلم نفسه.
***************
في بيت كمال خطيب ياسمين
هدير: باقول لك هي كوتش
كمال: نعم يا زفته
هدير: بما ان اني يعني اخت العريس لازمني كده فلوس
كمال: اه قولي كده عاوزه كم
هدير: والله يا ابني اللي تجيبه انا راضيه
كمال: 200 جنيه كويسين
هدير فتحت بقها: نعم وجاي على نفسك كده ليه باقول لك اخت العريس 200 جنيه لازمني حوالي 3,000 جنيه بس مش كتير
كمال: هو انتي اللي هتتجوزي ولا انا
هدير: انت طبعا
كمال: يبقى عايزه الفلوس دي كلها ليه هو انا اسيب الثانيه تطلعي لي انتي
هدير: الفستان والميك اب يعملوا اكتر من كده ولا جت علي عشان ما ليش احد
كمال: هو انتي هتستعبطي يا بت ما انتي عندك هدوم كتير
هدير: يا ابني لازم اطلع حلوه يمكن الاقيه مزه كده 😂
كمال: انا فعلا ما عرفتش اربي
هدير: ما تغلطش في تربيه ابي ده حتى بيدعي على بيقول لي الهي تتجوزي طور شبهك كدا
كمال: طب خدي من ابوكي بقي
هدير: لا ما الحاج اداني 2000 جنيه

 

 

كمال: نعم يا اختي امال انتي عايزه ايه
هدير: عاوزه الباقي
كمال: روحي وبعدين هابقى اديك
هدير: حاسه اني بتوزع سكه
*********************
عند مريم واسلام
ريلام: انا ما عرفتش اروح فين لقيت نفسي باتصل بك
مريم: يا حبيبتي ده بيتك انتي اختي
ريلام: انا مش عارفه اقول لك ايه بس ان شاء الله بكره هاشوف هاعمل ايه
اسلام: بس اكيد حمزه هيعرف مكانك
ريلام: لو انت خائف انا ممكن امشي
اسلام: لا طبعا مش خائف بس خائف عليكي انتي طريقته معك واللي انتي قلتيه يخوف
مريم: الحب اعمى هنعمل ايه
اسلام: لا في دي عندك حق الصراحه
مريم: انا عندي فكره تخلي يحبك هو مغمض
بس توافقوني لو بيحبك هنشوف
اسلام: وايه هي بقى
مريم: الخلاطه السريعه
ريلام: معناها ايه دي
مريم: اسم الخطه
اسلام: والخطه ايه ابهريني
مريم: هنكلمه ونقول له ان ريلام مخطوفه لو دور عليها يبقى بيحبها ونعلمه بقى درس اللي عملوا فيها
اسلام: لا ذكيه قوي وساعتها يعرف مين ونتكلبش صح

 

 

مريم: لا ما احنا هنعمل حساب كل حاجه يا زكي وهتسلى قوي
اسلام: اوكي
ريلام: لا بلاش انا خائفه من الموضوع ده
مريم: ما تخافيش معك مشرط وعصايه
ريلام: اللي هو دكتور ومدرسه صح
مريم: ايوه صح تعالي بقى اوريك اوضتك
اسلام: انا هانزل شويه
******************
عند حمزه
حمزه بيدور عليها وعمل كل حاجه ان يقدر يوصل لها بس مش عارف
ايمن: يا اخي الحب ده غريب تبقى قدامك مش شايلها من ارضها تبعد عنك تبقى اجمل ما في الكون وندور ونجري ما كانت قدامك لازم الغرور اشرب بقى
حمزه: اخرص مش عايز اسمع صوتك
ايمن: طب انا لو سكت هترتاح لا طبعا هتاكل في نفسك وتفضل تشتم فيها بس انا في الاخر اللي اعرف مكانها
حمزه: طيب ساكت ليه قوم اعرف مكانها
وبلاش رغي كتير ما لهوش لازمه
ايمن: سؤال واحد بس انت بتحبها بجد
حمزه: مع ان ده ما لكش علاقه به بس هاجاوبك ايوه باحبها لان هي مش شبه احد طريقتها غريبه في كل حاجه
ايمن: انا هاتكلم جد ما تاخدش كلامي هزار
اتنازل عن كل حاجه في دقيقه تقول فيها اللي انت حاسس ان شخص يكملك حاجه حلوه
ان ترجع البيت تلاقي احد مستنيك لحظه ما تتعوضش تلاقي احد قلقان عليك
حمزه: هاخليها خمس دقائق مش دقيقه واحده انت عرفت حاجه عرفت مكانها فين
ايمن: انت محظوظ علشان صاحبي اكيد عرفت مكانها انا مش اي احد برده
حمزه: طيب هي فين هي كويسه

 

 

أيمن: الهدوء ده مش مطمئني ايوه هي كويسه شكلك حبيت بجد يا صاحبي حمزه العصبي فين اللي كل حاجه بيشتغلها بيده
حمزه: طيب فين طيب بدل ما يدي دي ماسكه نفسها بالعافيه اخلص بلاش لف كتير
ايمن: هي يا سيدي عند صاحبتها اني تعرفت عليها عند دكتوره نفسانيه صاحبه اسمها مريم متجوزه دكتوره
حمزه: دكتوره نفسانيه
ايمن: هو انت ما كنتش عارف بس يلا نمشي
***********
ايمن وحمزه وصلوا بيت اسلام بس وقفوا مكانهم لما شاف المنظر باب الشقه مكسور
الطفله الصغيره بتبكي واسلام وقع الارض
حمزه: هو في ايه
ايمن: مش عارف
حمزه: انت متاكد ان ده العنوان
ايمن: انا هافوقهم ونشوف
ايمن اتصل الدكتور اسلام اول ما كان بيزعق

 

 

ايمن: ممكن تهدي ونعرف في ايه
اسلام: مراتي اتخطفت وهي حامل بسبب واحده ما تعرفش عنها حاجه
حمزه: قصدك ريلام
اسلام: ايوه هي دي
حمزه: ريلام اتخطبت
اسلام: ايوه بيقولوا ان واحد اسمه حمزه لو عايزها يسيب القضيه اللي هو ماسك
ايمن: حمزه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت مختلفا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى